Mateřská škola > Třída Lišáci > Plán činností


 "Čas padajícího listí" (říjen - prosinec)

 téma

   podtéma   činnosti, očekávané výstupy  

PODZIMNÍ RADOSTI 
A SMUTKY, OSLAVY

  • Den zvířat

  • Den stromů

  • Den české státnosti

  • Halloween, Dušičky – světlo

  • mít kladný citový vztah ke zvířatům, poznat a pojmenovat některá z nich

  • chápat význam přísloví - bez práce nejsou koláče, chtít zkoušet nové, pomáhat

  • poznat, pojmenovat stromy, keře (některé) – přiřadit list, plod

  • poznat českou vlajku, umět ji vybarvit – poznat symboly státnosti

  • mít povědomí o keltském svátku, co ho spojuje s DUŠIČKAMI

  • všímat si změn a dění v nejbližším okolí

PODZIM KOUZELNÍK – KRÁL BAREV

  • Jak chutná a voní podzim

  • Bude advent

  • Dary podzimu

  • Ptačí podzim

  • Co mi vítr prozradil

  • vědomě využívat všechny smysly, záměrně pozorovat, postřehovat, všímat si nového, změněného

  • vnímat, že je zajímavé dozvídat se nové věci, využívat zkušenosti k učení

  • vnímat, že svět má svůj řád, že je rozmanitý a pozoruhodný, nekonečně pestrý a různorodý – jak svět přírody, tak i svět lidí

  • pomáhat pečovat o okolní životní prostředí, chtít vědět víc (poznat a pojmenovat některé volně žijící ptáky - péče)

  • zachycovat a vyjadřovat své prožitky (slovně, výtvarně)

NEUVĚŘITELNÉ LIDSKÉ TĚLO

  • Co je zdraví, pohoda

  • Návštěva lékaře – zdraví, prevence

  • Když něco schází (lidé, děti s postižením – POMÁHEJME SI)

  • Děti pozor červená

  • rozlišovat, co prospívá zdraví a co mu škodí; chovat se tak, aby v situacích pro dítě běžných a jemu známých neohrožovalo zdraví, bezpečí a pohodu svou ani druhých (bezpečnost při pohybu po ulici)

  • mít povědomí o významu péče o čistotu a zdraví, o významu aktivního pohybu a zdravé výživy, těšit se z hezkých a příjemných zážitků

  • mít povědomí o některých způsobech ochrany osobního zdraví a bezpečí a o tom, kde

  • v případě potřeby hledat pomoc (kam se obrátit, koho přivolat, jakým způsobem apod.)

  • zvládat sebeobsluhu, uplatňovat základní kulturně hygienické a zdravotně preventivní návyky (starat se o osobní hygienu, přijímat stravu a tekutinu)

  • vnímat, co si druhý přeje či potřebuje, vycházet mu vstříc (chovat se citlivě a ohleduplně

  • k slabšímu či postiženému dítěti, mít ohled na druhého a soucítit s ním, nabídnout mu pomoc apod.)

KUDY Z NUDY

  • Dělání, dělání – všechny smutky zahání

  • Když prší – NUDA – co mám dělat

  • rozhodovat o svých činnostech

  • koordinovat lokomoci a další polohy a pohyby těla, sladit pohyb s rytmem a hudbou

  • ovládat dechové svalstvo, sladit pohyb se zpěvem

  • projevovat zájem o knížky, hudbu

  • porozumět běžným projevům vyjádření emocí a nálad

  • vyjednávat s dětmi i dospělými ve svém okolí, domluvit se na společném řešení